لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس افغانستان:

حل مشکل افغانستان فقط از راه سیاسی امکان پذیر است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس افغانستان در تهران تصریح کرد که حل مشکل افغانستان فقط از راه سیاسی امکان پذیر خواهد بود.

حل مشکل افغانستان فقط از راه سیاسی امکان پذیر استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عصر جمعه در دیدار با «عبدالرئوف ابراهیمی»، رئیس مجلس افغانستان در تهران، تصریح کرد که حل مشکل افغانستان فقط از راه سیاسی امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ملت افغانستان طی سال‌های اخیر بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است گفت: راه حل مشکل افغانستان نظامی نیست و باید به شکل سیاسی حل شود.

وی اظهار کرد: نشست روسای مجالس کشورها سبب افزایش همگرایی بین کشورها می‌شود.

«عبدالرئوف ابراهیمی»، رئیس مجلس افغانستان نیز ایران و افغانستان را دو کشور همسایه و مسلمان دانست و گفت: ایران در شرایط سخت به افغانستان کمک کرد و در کنار ملت این کشور قرار گرفت.

رئیس مجلس افغانستان با بیان این که تروریسم بین‌المللی مهمترین معضل منطقه است خاطرنشان کرد: تروریسم حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورها را متأثر ساخته و لازم است در چارچوب حل این بحران همکاری‌های سیاسی و امنیتی تقویت شود، چرا که امنیت افغانستان امنیت منطقه است.

گفتنی است که «عبدالرئوف ابراهیمی»، رئیس مجلس افغانستان برای شرکت در دومین کنفرانس رئیسان مجالس کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه برای مقابله با تروریسم به تهران سفر کرده است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار